Re: backup serwera 2008 - pełna kopia systemu

Autor: Zoltar <tv5_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 21:21:54 MET

witam serdecznie.

moze przyblize moja problematyke. od razu powiem ze serwer to nic innego jak
hp ml370g5 z 8gb ramu. na tym pracuje win 2008 r2 st oraz ms sql 2005 oraz
ftp. serwer praktycznie jest restartowany bardzo ale to bardzo zadko.
Praktycznie caly czas pracuje, a boje sie ze kiedys cos sie posypie i strace
dane wraz z ustawieniami systemu. wirtualizacja to super sprawa ale na
dobrych maszynach z duza iloscia ramu i dobra macierza raid. mam drugi taki
serwer na ktorym zainstalowany jest xen serwer ver 5.6 a na nim win 2003 r2
oraz sql 2005. przyznam ze wydajnosc nie zachwyca mnie porownujac osiagi
natywnej maszyny do vm. byc moze to kwestia wiekszej ilosci ramu, moze
migracja z natywnej maszyny byla nie tak zrobiona ciezko mi jest w tej
chwili to stwierdzic. jezeli chodzi o zgrywanie danych, ktore nie sa
aktualinie w uzyciu to nie mam z tym najmniejszych problemow jest mnustwo
dobrych rozwiazan. problem jest w zrzucaniu stanu systemu operacyjnego
online oraz innych plikow ktore sa w tym czasie w uzyciu (pliki bazodanowe
sql-a) . na razie zabezpieczam sie robiac backup uruchamiajac serwer z
plytki dvd i robiac full backup. nie jest to dla mnie docelowe rozwiazanie,
poszukuje czegos co rozwiaze mi kompleksowo moje zagadnienie.
Moje pytanie jeste nastepujacę, czy program drivesnapshot załatwi mi sprawę
kopiowanie plikow uzywanych przez system? oblsuguje technologie vss?
Probowalem tez wirtualizowac serwer na VMWARE ESXI 4.1 ale widze to to chyba
to samo co xen serwer. Hypervisor-y sa do siebie bardzo podobne jak nie
identyczne. Pewnie i wydajnosc podobna. moze ktos ma jakies doswiadczenia z
VMWARE ESXI 4.1 to niech sie podzieli uwagami.

pozdrawiam