Re: Czy Windows OEM zadziała w wirtualnym komputerze?

Autor: Chopin <marcingraj_at_pocztaonet.pl>
Data: Mon 13 Dec 2010 - 15:33:18 MET

> Skąd masz taką informację? Z tego co czytałem OEM jest związany z
> fizycznym sprzętem.

Licencja OEM dopuszcza instalację na urządzeniu wirtualnym.
Cytat z dokumentu "POSTANOWIENIA LICENCYJNE DOTYCZĄCE OPROGRAMOWANIA
WINDOWS VISTA BUSINESS"
lokalizacja pliku: .\sources\license\pl-pl\oem\business\license.rtf
(Wybrałem ważniejsze zapisy)

---------------------------------------
POSTANOWIENIA LICENCYJNE DOTYCZĄCE OPROGRAMOWANIA
WINDOWS VISTA BUSINESS

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
b. Model licencjonowania. Oprogramowanie jest licencjonowane w trybie
kopii na urządzenie.
2. PRAWA DO INSTALACJI I UŻYWANIA. Licencja oprogramowania jest trwale
przypisana do urządzenia, z którym zostało zakupione oprogramowanie.
Urządzenie to jest „licencjonowanym urządzeniem”. Partycja sprzętowa
jest uznawana za osobne urządzenie.

3. DODATKOWE WYMAGANIA LICENCYJNE I/LUB PRAWA DO UŻYWANIA.
        d. Używanie z technologiami wirtualizacji. Mogą Państwo używać
oprogramowania zainstalowanego na licencjonowanym urządzeniu w obrębie
wirtualnego (lub w inny sposób emulowanego) systemu sprzętowego.
• W takim przypadku nie mogą Państwo odtwarzać lub uzyskiwać dostępu do
zawartości lub używać aplikacji chronionych jakimikolwiek technologiami
zarządzania prawami korporacyjnymi, informacyjnymi lub cyfrowymi firmy
Microsoft, co obejmuje też inne usługi zarządzania prawami Microsoft
oraz używanie BitLockera. Zalecamy zaniechanie odtwarzania lub
uzyskiwania dostępu do zawartości lub używania aplikacji chronionych
innymi technologiami zarządzania prawami korporacyjnymi, informacyjnymi
i cyfrowymi, innymi usługami zarządzania prawami lub używania
szyfrowania pełnego woluminu dysku.

Pozdrawiam,
Chopin
"Gdynia moje miasto"