Re: Uruchamia się inny program

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Wed 08 Dec 2010 - 09:26:53 MET

> Po kliknięciu na przycisk na pasku zadań uruchamia się inny program, a
> dokładnie aktualizacja innego programu.
> Nie mogę kontynuować aktualizacji tego programu bo szuka na dysku w
> "Tempie" pliku, którego już tam nie ma.
> Po anulowaniu tej aktualizacji uruchamia się program właściwy (ten którego
> dotyczy kliknięta ikona).
> Tak się dzieje również wtedy, gdy odpalam bezpośrednio plik uruchamiający
> program.
> Takie zjawisko dotyczy tylko jednego programu.
>
> Co może być przyczyną takiego zachowania się programu i jak to usunąć?

Za taki stan winna jest osoba która usunęła z tego komputera
zawartość katalogu C:\Windows\Installer
Windows podobnie jak inne systemy posiada usługe nadzorującą instalacje
programów,
oraz pozwalającą na usuwanie ich plików w czasie deinstalacji.
Definicje takich modułów instalacyjnych to pliki o rozszerzeniu MSI
definicje poprawek to pliki MSP.
Przyjmijmy że zainstalowałeś aplikacje A korzystającą z komponentu X
a następnie aplikacje B także korzystającą z komponenty X
Windows Installer musi więc uaktualnić definicje aplikacji A
aby w trakcie jej usuwanie nie skasować komponentu X używanego także przez
aplikacje B.
W tym celu Windows Installer trzyma kopie plików MSI oraz MSP w katalogu
C:\Windows\Installer
gdyby jednak zostały usunięte szuka ich w katalogu w którym po raz ostatni
były one dostępne,
a że programy instalacyjne zwykle kopiują je do "tempa" nie jest w stanie
ich znaleźć.

Możesz cześciowo rozwiązać swój problem korzystając z programu
Windows Installer CleanUp Utility
Pozwala on na usunięcie z bazy danych Windows Installera danych o
uszkodzonej instalce,
pliki programu pozostaną na dysku, program dalej będzie działał
ale zniknie w okna Dodaj/Usuń Programy, nie będzie wiec go można
odinstalować.
(co i tak było niemożliwe przy braku pliku MSI)

--
Pozdrawiam