Re: Kopia danych przez sieć

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 20 Nov 2010 - 23:42:26 MET

Dnia Sat, 20 Nov 2010 17:06:42 +0100, RL napisa³(a):

> Witam.
> Mam dwa pytania, mo¿e kto¶ z Was zdradzi swój patent.
>
> 1.
> Obecnie robiê kopie danych w ten sposób, ¿e udostêpniam katalog lub
> partycjê z danymi, podmontowuje j± sobie serwer Linux, robi kopiê danych
> przez sieæ i to wszystko. Problemem jest to, ¿e pod Windowsami s³abszymi
> ni¿ Professional do¶æ ciê¿ko sensownie zarz±dzaæ uprawnieniami i
> udostêpnianiem na has³o.
> Chodzi mi o jaki¶ sposób tworzenia kopii z paru komputerów ale bez
> udostêpniania dysków bez has³a. Kombinowa³em z uruchamianiem serwera ftp
> [...]

Ja u¿ywam DeltaCopy pod Windows (z wgranymi najnowszymi bibliotekami
cygwina, inaczej kaszani pliterki i d³ugie ¶cie¿ki plików), serwera
rsync pod Linuksem i np. rsnaphota - aby pliki, które nie ulegaj±
zmianie, przechowywaæ tylko w jednej wersji. Przed uruchomieniem
DeltaCopy mo¿na podmontowaæ sobie obraz VSS partycji pod literkê, aby
móc wykopiowywaæ tak¿e pliki otwarte i zablokowane do edycji.
DeltaCopy wysy³a szczegó³owe raporty.

http://www.aboutmyip.com/AboutMyXApp/DeltaCopy.jsp
http://www.cygwin.com/
http://sourceforge.net/projects/vssbackuphelper/files/