Re: tempo dzialania [bylo: ochrona przed zasmieceniem]

Autor: B.G <zapytaj_at_wp.com.eu>
Data: Mon 15 Nov 2010 - 11:33:26 MET

On Mon, 15 Nov 2010 10:52:39 +0100, Maciek <docktor@poczta.onet.pl>
wrote:

> 13 giga zajete, 84 wolne.

No to tu jest all ok.
Jeśli nic innego niepokojącego nie widzisz - to poczekaj na rozwój
sytuacji, powinno się ustabilizować.
Ja swoich instalacji xp czy w2k nigdy nie mierzyłem stoperem, ale bez
reinstalacji działały mi zawsze komfortowo po kilka lat. Więcej nie
wytrzymywały ale tylko dlatego że po takim czasie robiłem gruntowną
modernizację/wymianę sprzętu. Przy tej okazji nie chciało mi się po
prostu na siłę przenosić systemu na znacznie zmieniony sprzęt.
Poradzę Ci tak jak sam robię:
Nie instaluj śmieci, robali i trojanów,
Sprawdzaj co jakiś czas czy nie sypie Ci się dysk,
Co pewien czas oczyść temp-y,
Zadbaj aby vol systemowy miał z min 30% wolnego miejsca,
Co jakiś czas defragmentuj dysk,
Nie użyczaj nikomu maszyny zalogowanej na koncie administratora a sam
też pracuj na koncie normalnym,
Niepodpisane cyfrowo programy ściągaj z pewnych źródeł - podpisane nie
ważne skąd ściągasz ale zawsze sprawdzaj czy podpis jest poprawny,
Oglądaj co jakiś czas auto-starty i usługi - usuwaj z nich zbędne
rzeczy.

--
B.G