Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: 12345 <12345_at_6789.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 18:33:54 MET

> Tak, należy to ustawić na Disabled. Generalnie POST testując pamięć, da dyskowi więcej czasu na rozkręcenie się. Aczkolwiek akurat
> w tym przypadku raczej to nic nie da, bo pies jest pogrzebany IMHO w zworkologii. Ustaw je na Cable Select, jeśli nadal się nie
> zgłosi podczas startu - to na Master with no Slave (jeśli taka opcja jest dostępna). Bo jeśli widoczność dysku systemowego jest
> uzależniona od obecności innego napędu, to jest coś mocno nie tak.

Na szczęście chyba nie jest aż tak źle.
Muszę tylko sam zmieniać w BIOSie z [AUTO] na [None].
Zatem dla drugiego dysku, CD i DVD odłączyłem taśmę ATA i zasilanie
(z wyjątkiem DVD, którego nie mogę wyciągnąć) oraz w BIOSie dla
nich ustawiłem [None]
System ściągnął się bez problemu.
Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o możliwości w zakładce Ustawienia Zaawansowane,
z tym tylko, że dla Urządzenia podrzędnego (którego teraz nie ma) w Typie urządzenia
zamiast szarego napisu Automatyczne wykrywanie jest on w kolorze czarnym i jest
możliwość wybrania dla niego także Brak.
Nie wiem czy nie należałoby tego Brak teraz ustawić.

Myślę, że wpierw powinienem teraz usunąć te urządzenia ukryte, ale czekam
na odpowiedź od Ciebie czy mogę wszystkie, które pojawiły się po włączeniu
"Pokaż ukryte urządzenia" po prostu usunąć.

Gdy to zrobię, to czy wymuszenie DMA dla dysku systemowego ma polegać,
podobnie jak poprzednio, na usunięciu dysku i kontrolera oraz restarcie?

Pozdrawia