Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 15:29:54 MET

"12345" napisał:

> Ale gdzie mam to wpisać, dla jakich urządzeń?

Jako zmienne systemowe: Właściwości systemu -> Zaawansowane -> Zmenne
środowiskowe - Zmienne systemowe -> Nowa.

> Co do zworek, to jest OK.
> Dysk systemowy - koniec taśmy - zworka przy Master w(ith) Slave Present
> drugi dysk - środek taśmy - zworka przy Slave.

No to nie jest O.K., bo nadal nie wiesz, które urządzenie bruździ na
magistrali ATA, nie pozwalając Windzie ustawić trybu UDMA. Ja proponowałem
step-by-step: najpierw sprawdzić dysk systemowy podpięty jako *jedyny napęd*
do magistrali ATA. Dopiero po upewnieniu się, że w nim da się ustawić tryb
Ultra DMA 5, podpiąć drugi dysk. Jeśli na dysku systemowym podpiętym
samoistnie nie da się wymusić tego trybu, to odstawić go na półkę, bo w
Windows w trybie PIO to mordęga.

JoteR