Re: Żadna zapora nie jest włączona? (Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: 12345 <12345_at_6789.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 09:42:56 MET

> Dokładnie tak.

Po wielu godzinach nocnych test ze strony WDC na dysku systemowym
zakończył się następującym wynikiem:
QUICK TEST
SMART Status: PASS
Test Result: PASS (na zielono)
EXTENDED TEST
SMART Status: PASS
Test Result: PASS (na zielono)

Podbudowany tym wynikiem zrobiłem jak (wyżej) radziłeś.

Odinstalowałem oba dyski oraz kontrolery w następującej kolejności:
- Secondary IDE Channel (otrzymał on angielską nazwę po wcześniejszej
   próbie zmiany z PIO na DMA - w rezultacie w oknie Właściwości, nawet
   tym z Zarządzanie Komputerem -> Menedżer Urządzeń, nie mam teraz
   zakładki Ustawienia Zaawansowane i nie mogę sprawdzić czy przestawiło
   się na DMA - CZY MOŻNA TO SPRAWDZIĆ JAKOŚ INACZEJ?
- Podstawowy kanał IDE
- Intel(R) 8280aDB Ultra ATA Controller
Komputer zrestartowałem po wszystkich Odinstaluj (może należało restartować
po każdym Odinstaluj osobno?).
Przy ładowaniu systemu pokazał się niebieski ekran.
Było na nim napisane między innymi:
Skontaktuj się z dostawcą sprzętu w sprawie aktualizacji systemu BIOS
oraz
STOP: 0x0000008E, 0xC000005, 0x805677CB, 0xB857EB34, 0x00000000
Potem, podobnie jak przy wcześniejszych próbach, pokazał się ekran jak po F8,
a po wyborze "Uruchom system Windows normalnie" nastąpiło ponowne ładowania
zakończone tym samym ekranem. Tak samo po wyborze "Tryb awaryjny", z tym
że na chwilę zamigały napisy na górze i na dole ekranu, jak to zwykle przy wyborze
Trybu awaryjnego, ale potem natychmiast ponowne ładowanie systemu i znowu
ekran jak po F8.
Jedynie wybór "Ostatniej znanej dobrej konfiguracji" pozwolił na ściągnięcie systemu,
jednak zapisy odnośnie PIO/DMA pozostały bez zmian (co było do przewidzenia).

Zrobię teraz uaktualnienie BIOSu. Nieco nowszą wersję znalazłem w Internecie.
Nie wiem jednak czy aktualizacja BIOSu może mieć wpływ na możliwość
przestawienia dysków z trybu PIO na DMA.

Chciałem jeszcze zapytać czy dobrze zrozumiałem: Piotrze, pisałeś, że metoda
podana przez Ciebie w linku http://support.microsoft.com/kb/158873/pl jest protezą
i może ona, podobnie jak metoda zaproponowana przez Araneusa Diadematusa,
spowodować wyświetlenie na siłę, że dysk działa w trybie DMA, gdy w rzeczywistości
to może być PIO.
Rozumiem, że użyte słowo "może" oznacza, że może również zakończyć się
rzeczywistą zmianą. Czy tak?

Pozdrawiam