Re: Jaki darmowy anty... najlepszy?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 03 Nov 2010 - 01:35:12 MET

"Homo" napisał:

> Witam i proszę o radę jaki darmowy program przeciw robakom,
> szpiegom itp. zastosować pod Windows XP.

Żaden. Odżałować trochę i kupić router. On na pewno Ci nie "zamuli" systemu,
a zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa niż wszelakie "anty" i "walle"
programowe, które - pożerając bez umiaru dostępne zasoby - udają strasznie
zapracowane, a w rzeczywistości walczą o utrzymanie samych siebie przy
życiu. Obecny, prawdopodobnie (jak wynika z innych postów) z lekka robaczywy
system zaorać i postawić na nowo.

> Używam AVG Free, ale on tylko zabezpiecza od ataków wirusów.

I wystarczy. Plus włączona systemowa Zapora, a mając router i ją można
wyłączyć (ja nie wyłączam, bo nie). I uprzedzając mantrę Picia - pracować na
koncie zwykłego użytkownika.

JoteR