Re: Synchronizacje danych winXP - win7

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 30 Oct 2010 - 09:11:17 MET DST

W dniu 2010-10-29 10:19, _drc_ pisze:

> Możesz do tego wykorzystać rozwiązania w stylu Dropbox
> (http://www.dropbox.com/) czy Windows Live Mesh
> (http://www.foldershare.com/)? Ale w sumie to i tak ciężko będzie, żeby
> programy działały jednocześnie na dwóch komputerach.

Te rozwiązania to to samo co dyski FTP nie bedzie działało w trybie
rzeczywistym i tak :-| .

Niestety widzę że bedzie trzeba zrobić tak że PC bedzie magazynem danych
a laptopa będę używał jako komputera podstawowego. Pytanie teraz już
czysto windowsiane - jak zrobić solidne udostępnianie danych przez sieć?
To co oferuje Win7 jest dla mnie niezrozumiałe i działa 3 po 3.
Ponadto CP nie ma udostępnia na hasło (HOME), wiec wszyscy widza moje
dane w domu - a to mi się średnio podoba.

Myślałem o FTP - ale wtedy muszę używać zewnętrznych narzędzi do
synchronizacji anie na poziomie eksploratora.
Wiec jestem zainteresowany możliwie najbardziej przeźroczystym
interfejsem udostępniania i synchronizacji w kierunku LAPTOP -> PC jak i
pobieraniem tychże danych. Przy czym pobieranie przez FTP jest "takei sobie"

Szkoda ze na WinXP HOME nie można odpalić IIS - było by wystarczalne
jako serwer FTP.

Jakieś inne propozycje, rozwiązania, uwagi?

> Co do poczty, to zamiast synchronizować klienta, może warto się
> zastanowić nad korzystaniem z IMAPa, zaznaczy się, że wiadomość jest
> przeczytana i będzie przeczytana wszędzie, najwygodniej i wtedy nie ma
> problemu, żeby klient poczty działał na kilku komputerach jednocześnie.

A pocztę to chyba rozwiążę w taki sposób że chyba całkowicie przejdę na
webmaila.

Zostaje komunikator - archiwum ważna rzecz - i przegladarka z tym
żeprzegladarka rzadko sie zmienia wiec nie muszę robic co i rusz
synchronizacji.