Windows 2003 SBS PL - Internet Explorer 8 nie otwiera się...

Autor: Artur Dębski <arturdebski_at_autograf.pl>
Data: Tue 26 Oct 2010 - 23:04:38 MET DST

Nie uruchamia się Internet Explorer 8 a dokładnie jego okienko
miga na chwilę i zamyka się.

Na serwerze nic nie było instalowane, nic przypadkowo klikane,
wykluczam możliwość zarażenia czymkolwiek, serwer stoi za NAT
Ot po prostu pewnego dnia przestał się otwierać IE 8

- Kliknę 5x ikonę IE okienka się pozamykają, w menedżerze zadań
  5 procesów iexplore.exe

- Jednocześnie nie instalują się żadne aktualizacje pobrane wcześniej
  i czekające na instalację - żadnego w związku z tym komunikatu
  ot lakoniczne "instalacja 10 aktualizcji nie powiodła się"

- Podgląd zdarzeń - nic - tylko jakieś śmiecie
  po deinstalacji IE8 - myślałem ręcznie klucze rejestru usuwać
  nic nie pomogło na uruchamianie się IE

- Clamwin - nic
- Dr Web - nic
- Eset online - nic

- Deinstalacja i ponowna instalacja nie pomaga

- Zauważyłem ze po jednej z reinstalacji pierwszy raz
  otworzył się nawet odpalił kreatora pierwszego uruchamiania
  drugi raz już nie chciał...
  ( raz otworzył się na konsoli, raz na pierwszej z dwóch możliwych sesji
  RDP i raz na drugiej z dwóch możliwych sesji RDP)
  Wtedy też zapuściłem większość ściągniętych aktualizacji które się
  zainstalowały i myślałem że jest już po problemie odpalam
  drugi raz IE - guzik - przypadkiem zauważyłem ze kolejne
  sesje RDP umożliwiają jednokrotne otwarcie IE8

- Na tej maszynie -brak opcji w IE 8 : "Włącz ochronę pamięci, aby pomóc w
  osłabianiu ataków w trybie online" - podobno niektórym pomagało wyłączenie
  tej opcji

- Panel sterowania >> Opcje Internetowe >> Zaawansowane >> Resetuj - nie
  pomaga

- Uruchomienie bez dodatków - nie pomaga

 - IE 6 po deinstalacji IE8 otwiera się normalinie lecz nie instalują
  się sciagniete aktualizacje systemu oczekujące w trayu.

Dzięki z góry za pomoc

Pozdrawiam

--
Artur Dębski