Re: Zmniejszenie partycji Windows 7 starter

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Sun 24 Oct 2010 - 17:35:14 MET DST

> Jest sobie Windows 7 Start na HP mini 210, chciałem zmniejszyć partycję by
> uzyskać wolne miejsce na Ubuntu.
> Mam jakiegoś triala Partition Magic ale odmawia współpracy z Windows 7,
> narzędzia z systemu pozwalają coprawda zmniejszyć partycję, ale jest jakiś
> dziwny problem bo tej zwolnionej nie da się sformatować i nadać litery
> dysku a Ubuntu w czasie instalacji jej nie widzi, zresztą Gpart nie widzi
> również partycji Recovery i HP.

Witaj,
nie jest w tym komputerze przypadkiem tak
że na dysku nie ma starej znanej z ubiegłego wieku tablicy partycji typu
nazywanej też MBR,
ale nowa tablica, GPT (GUID Partition Table) pochodzącą z EFI.
Warto byłoby to sprawdzić i potem dowiedzie się czy dana dystrybuja może być
instalowana na takim dysku
może potrzebna będzie nowsza wersja Ubuntu.
Pozdrawiam
Robert