Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: knrdz <proemld_at_vagrevn.cy>
Data: Wed 13 Oct 2010 - 11:54:08 MET DST

Michal Biek pisze:
> Mariusz Kruk log(in):
> [...]
> :-)
> http://www.fakt.pl/Wszyscy-jestesmy-piratami-,artykuly,82512,1.html

"piractwo dotyczy najczęściej (...) multimediów". Artykuł sponsorowany
przez BSA? Piractwo multimediów? Przynajmniej póki co w Polsce
pobieranie multimediów piractwem nie jest.

> http://media2.pl/technologie/37283-mial-nielegalnego-windowsa-zapukala-policja.html

Zdefiniuj "nielegalny windows". To nie jest temat o piracie z torrentów,
a o OEMowych nieużywanych ("nie rejestrowany, nie aktywowany") systemach
sprzedawanych na aukcjach przez firmy wystawiające faktury VAT.

> http://forumprawne.org/prawo-karne/137394-cofanie-licznika-nielegalny-windows-xp.html

"na zewnętrznym nieużywanym przeze mnie dysku znajdował się Windows xp
proffesional , na którego nie posiadałem faktury (...) Co do
zewnętrznego dysku zeznałem że nabyłem go kilka lat wczesniej (biegly
wskazał date instalacji programu 2006 rok ) na giełdzie komputerowej i
nigdy z niego nie korzystałem i leżał tylko w szufladzie skąd go policja
zabrała". Bez związku z tematem. Piracka kopia systemu operacyjnego,
pozbawiona dowodu posiadania licencji czyli Certyfikatu Autentyczności.

> http://www.sfora.biz/Masz-pirackiego-Windowsa-Przygotuj-sie-na-klopoty-a17457

"Z dostępnych statystyk wynika, że *kopiowanie i rozpowszechnianie
programów komputerowych, filmów, muzyki i innych utworów* chronionych
prawem autorskim jest w naszym kraju dużym problemem". Znowu nie na temat.

> http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/roznosci/prawie-jak-windows,1,3054556,artykul.html

"Policja aresztowała warszawskich piratów zajmujących się sprzedażą
*nielegalnych kopii* Windows XP na Allegro. Prokuratura jest na tropie
organizatorów handlu *podróbkami*". Robisz to specjalnie?

> http://www.topranking.pl/1376/licencja,windows,xp.php

A to w ogóle po co? "Dobre rady Cioci Kloci"? "dowód zakupu komputera z
windowsem"? EULA milczy.

> http://notebooktest.pl/aktualnosci/item/64-tanie-windowsy-na-allegro

O tym steku bredni parę postów wyżej/niżej.