Laptop - windowsy, licencje, recovery itd

Autor: ToMasz <twitek4_at_.gazeta.pl>
Data: Sun 26 Sep 2010 - 22:03:15 MET DST

witam

NA wstępie przepraszam za być moze banalne pytania ale nie mam
styczności z windowsem od prawie 10 lat.

opis mało istotny:
Kupiłem laptopa (z nalepką jakby z XP) z zainstalowanym win7. Dostałem
do niego płyty win7 upgrade - stąd wnioskuje ze wcześniej był na nim
XP(lub vista(mam jeszcze 3 szt recovery). Z racji całkowitej
nieznajomości win7 (tym bardziej ze to wersja angielska) zainstalowałem
linuksa. teraz chciałbym mieć również winXP (lub ewentualnie win7).

konkrety:
3 płyty recowery nie są płytami botowalnymi - więc dupa nie rusze.
Próbowałem zainstalować pierwszego lepszego XPka pożyczonego od sąsiada
- nie przyjmuje produc id- który jest na nalepce laptopa. Może to nie
dziwne bo to inna wersja. natomiast na niezainstalowanego Xp instaluje
sie win7 upgrade. Konsekwentnie - win7 nie przyjmuje kodu z pudełka(z
nalkejki lapka - też nie). 3 min googlowania : okazuje sie ze "klucze"
które przyjmie instalator win7 są na płycie z win7!!! - udało sie... ale
zadowolony nie jestem.

Boje sie "aktywować" win7, zeby nie było ze pirace. wolałbym mieć tylko
XP, ale nie mam płyty, też wolałbym nie piracić. JAk dojść (mając tylko
"kod xxxx-xxxx-xxx...... )jaka jest pasujaca wersja windowsa? Może
jakieś inne rozwiazanie?

ToMasz