Re: Uprawniena NTFS w W2k8

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Fri 24 Sep 2010 - 12:30:04 MET DST

Użytkownik "Arti" <arti69WYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i7ff75$2j7d$1@news2.ipartners.pl...
> Witajcie,
> Sytuacja nastepujaca:
> Uzytkownik lokalny serwera W2k8 m nadane prawa NTFS Full Control do katalogu Katalog1
> przez grupe lokalna Grupa1 i okazuje sie ze nie moze w tym katalogu
> utworzyć pliku w tym katalogu ani skopiować do niego pliku, z poziomu Total Commandera
> .Z poziomu eksploratora mam komunikat, że aby skasować plik muszę potwierdzić
> uprawnienia administratora.
> Jesli danemu uzytkownikowi nadam do tego katalogu bezposrednie uprawnienia NTFS ( jako
> userowi) Full Controll- wtedy wszystko dziala jak w W2k3.

Spójrz na dziedziczenie uprawnień z katalogu nadrzędnego i uprawnienia
grupy lokalnej Grupa1, do której należy ten user...

> Dodatkowo dodam ze jesli nadamy uprawnienia wbudowanej grupie lokalnej Users wszystko
> dziala jak powinno.

To jest normalne zachowanie się systemu - odmówi dostępu jeśli user należy
do jakiejś grupy, która nie ma nadanych odpowiednich praw do katalogu.
Czyli - wyłączasz usera z grupy i nadajesz mu inne/osobne uprawnienia.

Piciu