Re: Przesuwanie pagefile.sys na początek dysku

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 16 Sep 2010 - 19:52:49 MET DST

Proces Araneus Diadematus <warchlak@chlewik.pl> zwrócił błąd:

> Zwykle na początku dysku transfer jest szybszy, więc szybsze swapowanie,
> to krótsze swapowanie, a co za tym idzie, mniejsze mulenie. Rodzaj
> partycji chyba nie ma znaczenia, natomiast zgadzam się, aby swapa
> wyrzucić na osobny dysk.

Chyba że chcesz dać windowsowi szansę na zapisanie plików zrzutu pamięci
(nawet minidumpów), żeby móc to potem przeanalizować albo komuś dać do
przeanalizowania... Na stronie microsoftu jest napisane że takie
ograniczenie dotyczy XP i wcześniejszych, ale mnie się nie udało na
wiście uzyskać dumpa jeśli przynajmniej mały pagefile nie był obecny na
partycji systemowej. Dlatego mam 1 GB pagefile na partycji systemowej, i
8 GB na innym dysku (na RAID nawet, ale to akurat nie ma większego
znaczenia). Co ciekawe, windows używa sobie wszystkich tych plików, mimo
że pamięci jest sporo i zawsze zostaje wolna. Widać lubi grzebać.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8