Re: Blokada GG

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Sun 12 Sep 2010 - 21:49:06 MET DST

W dniu 2010-09-12 21:08, Bucki Jan pisze:

> Napiszę jednym zdaniem - *Uzależnienie od Internetu i komputera*.

Myślę, ze rozsądniejszym, choć niestety kosztowniejszym, rozwiązaniem
byłby zakup jej laptopa i podłączenie go do sieci przez system
filtrujący. Budowa tego pewnie nie jest zadaniem prostym, ale można
wtedy zacząć od postawienia jakiegoś linuksa i filtrowania i
monitorowania ruchu. Przy odpowiednim nakładzie pracy mógłbyś nawet
zautomatyzować dostęp do pewnych zasobów czasowo. Np. GG tylko od 18 do
19. Na upartego to nawet się dałoby zapewne GG tylko 1h dziennie.

Swoją szosą, dość ciekawe jest, że przez tyle lat wciąż nie ma takiego
rozwiązania out-of-box. Przecież gdyby ograniczyć prawa w systemie dla
danego usera, to dało by się to nawet instalować bez kompa filtrującego,
lokalnie, na windowsie.

IstniejÄ…ce Opiekuny Ucznia i inne podobne to raczej syf i malaria, skoro
ostatnio w jednej szkole tenże Opiekun mi zablokował np. stronę Windows
Update. Gdzie indziej dla odmiany nie wpuszczało na o2, gdzie część
uczniów miała pocztę.

A takie narzędzie z analizą ruchu i możliwością blokowania okreśonych
rzeczy byłoby całkiem miłe nie tylko szkołom, ale i właśnie rodzicom po
domach.

--
Przemysław Adam Śmiejek