Re: Problem z szyfrowaniem

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 10 Sep 2010 - 14:55:06 MET DST

W artykule <s9jk1jsna1az$.dlg@kwinto.prv>, Michal Kawecki napisał(a):

> Istnieje możliwość odszyfrowania tych danych, ale trzeba będzie
> zapłacić. I to całkiem sporo.
> http://www.lostpassword.com/efs.htm
> http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html

Ponieważ miałem możliwość, więc sprawdziłem:
lostpassword nie poradzi sobie, bo system jest uszkodzony.
elcomsoft kłamie, że potrafi odzyskiwać z uszkodzonych dysków, popsutych
systemów plików itd. Do uruchomienia skanowania konieczne musi być
zobaczenie dysku pod literką, co wyklucza odzyskanie z uszkodzonego
systemu i popsutego filesystemu.

A skanowanie sektor po sektorze... odbywa się na dyskach logicznych,
co jest jakąś abstrakcją (jedynie może mieć sens, jeśli pliki zostały
skasowane).

Wniosek - oba programy nie radzą sobie w przypadku, który mam "pod ręką".

Jacek