Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Wed 08 Sep 2010 - 10:39:42 MET DST

"Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> wrote in message
news:slrni82n3n.llq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
> W artykule <i5rflq$2il$4@news.onet.pl>, Przemysław Adam Śmiejek

> Z ISA nigdy nie korzystałem, ale nie chce mi się wierzyć, że nie ma tak
> podstawowej funkcjonalności.
> To już głupi squid potrafi wycinać ruch po IP/maskach, portach, domenach
> (w dowolnej postaci), po numerach AS, protokołach, pełnych adresach URL,
> nagłówkach HTTP, typach mime i 15 innych rzeczach.
> Chyba muszę w końcu ISA zainstalować i sprawdzić co to potrafi.

Najwieksza bolaczka ISA jest brak implementacji kategorii stron. Websense
sam aktualizuje baze i wycina w ten sposob 99% roznych proxy facebookowych w
miare pojawiania sie kolejnych.

Jesli ktos ma czas bawic sie tym regularnie, mozna pogooglowac za lista
proxy FBka, zapisac ja w XML i importowac w miare regularnie, na wiekszosc
podziala, ale jak juz wyzej pisalem - uczniowie akurat _w_takich_kwestiach_
sa zazwyczaj bardziej do przodu od nauczycieli i jutro znajda kolejna
strone, ktora przejdzie przez proxy. Wystarczy jeden dzieciak na szkole,
adres rozejdzie sie w czasie jednej przerwy.

Jesli to ma dzialac w 99.99%, trzeba zainwestowac w jakis porzadny web
filter.

Pozdrawiam
Kamil