Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Tue 07 Sep 2010 - 16:20:17 MET DST

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i63h55$d3k$1@news.onet.pl...

> No ale ciągle ten nieszczęsny DNS drążysz. Jakby nie był otwarty port
> DNS i stacje by nie mogły z niego korzystać, to by nie rozwiązywały nazw
> w czasie pracy stacji. A w czasie pracy rozwiązują. Więc czemu miałby
> przy logowaniu nie?

Przy logowaniu, bo nie może znaleźć kontrolera domeny, a nazwy DNS do
Internetu może sobie rozwiązywać gdzie indziej, skoro mówisz, że i tak
mają Internet na stacjach bez włączonego klienta ISA. Bez tego nie powinni
mieć Internetu - wtedy masz pewność, że ISA filtruje ruch w sieci i masz
ułatwione cięcie tego co chcesz. Przy tym piszesz, że masz profile mobilne, a te
stacja musi zassać z serwera. Klienta sieci MS Network na stacjach masz
 włączonego? (właściwości tcp/ip)
W sumie powody mogą być trojakie - źle skonfigurowany serwer DNS, źle
działająca ISA, w końcu źle skonfigurowane stacje. Według mnie cała Twoja
konfiguracja sieci jest do wyrzucenia i zrobienia od początku, a to jest robota
na ładnych kilka godzin, o ile nie dni...
Poza tym DHCP/WINS - zobacz tutaj:
http://sbs.oeiizk.edu.pl/Dokumenty/SPD2_06_02_z.pdf
i porównaj ze swoja konfiguracją.
Wiesz - serwer DHCP może przydzielić adres bramy domyślnej, nazwę
domeny, adres serwera DNS, a tym samym przyspieszyć logowanie się
stacji - Ty piszesz, że nie masz zainstalowanego...
Proponuję wywalić ISA Serwer i zainstalować dopiero, jak sieć zadziała
porządnie, bo tak nie wiadomo czego się chwycić.
Te stacje od początku tak długo sie logowały?

> Dolne reguły z SBS z nazwie to są fabryczne. Nie wiem czy ten XML jest
> dla ciebie dość czytelny, ale nie znam sposobu na lepszy zestaw.

Lepiej zrób rzut ekranu.

> Serwer restartuję rzadko, ale jakie informacje mają być zmienne? Ja mam tak:

Nie - właśnie mają być te same po każdym podniesieniu serwera.

> Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 192.168.18.1
Ten IP musi być wpisany na sztywno na stacjach.
Pokaż zrzut ze stacji, że tak jest ;-)

Piciu