Re: uruchomienie programu jako administrator windows 7

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 02 Sep 2010 - 00:12:36 MET DST

Dnia Wed, 01 Sep 2010 22:25:27 +0200, BQB napisał(a):

> Chciałbym, aby użytkownik mógł odpalać 1 program z prawami
> administratora lokalnego w windows 7, jednocześnie niechciałbym, aby
> użytkownik znał hasło administratora - ma pracować na prawach
> użytkownika. Z XP wiem, że można zastosować runas z przełącznikiem
> /savecred, ale rodzi to niebezpieczeństwo wykorzystania tego do
> uruchomienia innych programów z prawami administratora bez pytania o
> hasło. Czy w win7 jest tak samo jak w XP w tym wypadku, czy też jednak
> win7 rozróżnia czy jest to "stary" skrypt czy nowy?

Dobre pytanie.

> System to windows 7 pro, podłączony do domeny.

Można to w prosty sposób rozwiązać bez używania przełącznika savecred
ani zewnętrznych narzędzi. Wystarczy założyć nowe Zaplanowane zadanie
uruchamiane na żądanie z zaznaczoną opcją "Uruchom z najwyższymi
uprawnieniami", a użytkownikowi utworzyć nowy skrót z następującym
poleceniem:
schtasks /run /tn "Nazwa_zadania"

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]