Re: Licencjonowanie-aktywacja Windows 7.

Autor: Chopin <marcingraj_at_pocztaonet.pl>
Data: Wed 01 Sep 2010 - 10:56:36 MET DST

W dniu 2010-09-01 10:13, Jacek pisze:
> Witajcie.
> Zdarzyl mi sie 'przykry wypadek'.
> Kuzyn kupil laptopa z Win7.
> System byl zainstalowany na dysku 500GB - jedna partycja.
> Zapuscilem instalke z jakiejs plyty instalacyjnej Siodemki.
> Utworzylem 2 partycje, zainstalowalem system z kluczem z nalepki
> laptopa.
> No i zdziwienie zupelne, gdy system nie chcial sie aktywowac.
> Zadzwonilem do MS i Pani powiedziala, ze zeby zainstalowac system
> musze miec instalke od producenta laptopa.
> Myslalem, ze powiazanie instalki z nalepka dotyczylo tylko XP.
> [...]

Ad.1
"Zapuscilem instalke z jakiejs plyty instalacyjnej Siodemki."
No właśnie z jakiej? Masz np. nośniki z wersją OEM, BOX, Corporate lub
dyski recovery producenta komputera. Klucze z poszczególnych wersji nie
będą pasowały do innych wersji.
Odpowiadając na Twoje pytanie: nie ma uniwersalnej wersji pasującej do
każdego klucza.

Ad.2
Musisz dobrać odpowiedni nośnik. Dla komputerów z preinstalowanym
systemem zazwyczaj będzie pasował nośnik OEM.

--
Pozdrawiam,
Chopin