Re: Maksymalny Pagefile

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 25 Aug 2010 - 20:53:10 MET DST

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4c755a85$0$27030$65785112@news.neostrada.pl...
> Tak dzis się zastanawiałem jak wielki może być pagefile.

W NT4 i W2k - do 4 GB. W XP - do oporu, założyłem 13 GB i dało się
jeszcze, tylko miejsca na dysku nie stykło.

> Mając kilka partycji założyłem kilka pagefile.sys (niestety maksymalny
> rozmiar to 4096MB) i wysyciłem go do 11GB a system nadal działal
> całkiem przyzwoicie co było dla mnie zaskoczniem bo cały RAM był
> ciągle wypełniony po brzegi (2GB).

Zasadniczo - swap max 3 razy tyle, co RAM, stwierdziłem, że więcej nie
ma sensu - dysk zarżniesz, a praca, to jak ruchanie muchy w smole w
syberyjską zimę. Inna sprawa, gdy plików wymiany jest więcej, warujek -
jeden swapfile na jeden dysk fizyczny, to obciążenie dysków rozłoży się.

> Natomiast pytanie jest inne skąd się bierze organicznie do 4GB na page
> file na dysku i jaki właściwe jest dostępny maksymalny rozmiar?

XP, przynajmniej mój (SP3), nie ma ograniczenia do 4 GB, da się więcej,
nie testowałem ile, bo jak to czyniłem, na dysku miałem nie za wiele
miejsca. Ale jak coś mi się trafi, dysk znaczy, gdzie miejsca dużo, to
powtórzę test. Natomiast W2k takowe ograniczenie miał, rozmiar swapfile
przyjmował OIDP modulo 4GB wartość zadeklarowaną w zarządzaniu pamięcią
wirtualną. Chyba więc ograniczały ten rozmiar 32 bity?

> Wie jeśli w XP HE na tyle dobrze stoi zarządzanie pamięcią to jak ma
> się to do nowszych systemów?

Myślę, że nie gorzej, niż w XP.

--
((o))