Re: Windows XPP - dramatyczna wydajnosc HDD

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 12 Aug 2010 - 22:57:42 MET DST

Uzytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisal w wiadomosci
(...)
> Zanim zaczniesz sie przegryzac, sprawdz biezacy tryb pracy dysku, bo
> jesli jest UDMA 6 (UDMA 5 jesli tryb SATA jest ustawiony w BIOS jako
> IDE Compatible), to szkoda czasu - problem lezy gdzie indziej.

Wszystko fajnie, o ile nie wystapi pewna prosta (i ZTCW nierzadka)
sytuacja, która wlasnie przerabiam na starym laptopie, która jest setnie
wkurwiajaca, zwlaszcza w sytuacji, gdy RAM malo i system caly czas
"swapuje"... Sprawdzilbym SMART dysku u kolegi pytajacego, czy pozycje o
realokacji nie maja przypadkiem jakiejs wiekszej wartosci... U mnie nic
to nie daje, bo dysk od razu przelaczany jest na PIO (a sprawdzilem
odpowiednim programem, spokojnie polecialby UDMA) i dzieje sie to
wszystko baaardzo pooowoooliii... A CD-ROM nie ma problemów i leci w
UDMA...
Spotkalem sie z plyta, gdzie SATA, bez odpowiedniego sterownika,
widziane bylo jako PIO i niczym nie szlo systemowi przetlumaczyc, bo
znów od razu po restarcie bylo PIO... Dopiero specjalny sterownik
dedykowany plycie, czy rodzinie plyt, popchnal SATA do przodu.

--
((o))
((+))