Re: Formatowanie dyskietki na 1.7MB

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Thu 22 Jul 2010 - 11:15:51 MET DST

> Witam. Czy ktoś może pamięta jeszcze co to dyskietka? Zwykle były
> formatowane na 1,44MB. Program który posiadam potrzebuje dyskietki
> sformatowanej na 1.7 MB. Szukałem po sieci podobno jest do tego jakiś soft
> ale nie znalazłem. Moze ktoś ma i się podzieli. Dzięki z góry.

Program ten nazywa się fdformat i działa w DOS-ie
ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/msdos/diskutil/fdfrm18.zip

Chociaż standardowy format znajdujący się w każdych windowsach
też powinien dać rade przygotować taką dyskietke,
wystarczy podać parametry /T:82 oraz /N:21

Niestety nie mam tego jak sprawdzić,
nie mam w firmie żadnego komputera ze stacją dyskietek,
a ostatnia dyskietka poleciała do kosza jakieś 3 lata temu.

ps.
Podobno WinImage wersja 5.0 pozwalał na formatowanie takich dyskietek
ale nigdy tego nie używałem, a na dodatek trzeba by było za niego zapłacić.

--
Pozdrawiam