VPN na Win2008 z jednÄ… kartÄ… sieciowÄ…

Autor: nameless <iks_at_igrek.zet>
Data: Fri 09 Jul 2010 - 22:53:53 MET DST

Przeszukałem z pomogą google oraz technetu informacje nt konfiguracji
serwera vpn na Windows 2008 Server. Większość opisów dotyczy sytuacji
gdy WS2008 posiada 2 karty sieciowe i robi za router/DHCP/NAT. U mnie
serwer znajduje się za NATem, więc posiada jedną kartę sieciowa i adres
wewn. Robię wszystko wg instrukcji (konf. niestandardowa -> dostęp przez
sieć VPN), na routerze port 1723 przekierowany na serwer. Zdefiniowana
pula adresów dla dostępu zdalnego, użytkownicy mają też je wpisane na
sztywno. Przy próbie łączenia z zewnątrz dochodzi do weryfikacji nazwy
użytkownika i hasła, ale się nie łączy. Prawdopodobnie rozbija się o
router, ale na chwilę obecną nie mam pomysłu.
Z OpenVPN nie było żadnych problemów, a tego nie mogę tego ruszyć... Czy
ktoś może zna możliwe przyczyny/rozwiązanie?