Re: ile GB na partycji systemowej pod win7

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 08 Jun 2010 - 13:54:16 MET DST

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości
news:hul93j$eo9$1@mx1.internetia.pl...

> Hmm, nie pamiętam jak to robiłem. Celem nie było utworzenie nowej
> partycji tylko zmniejszanie i zwiększanie istniejących. Możliwe że

No, ja się na czymś takim przejechałem. Na szczęście, wykulbaczyło się w
momencie, kiedy jeszcze wystarczyło pomiąchać znacznikami w tablicy
partycji.

> No chyba że tymczasowo pożyczę 200GB i przerzucę sobie multimedia.
> Wtedy

Niegłupi pomysł, serio.

> wypróbuję. Jedyne co mi będzie grozić to, że coś w systemowej partycji
> pójdzie nie tak. Ale wtedy reinstalka :) Słyszałem że systemowe Win7
> narzędzie jest dobre i bezpieczne, ale co strach to strach :) Są
> rzeczy co się nawet fizjologom nie śniły ;P

W rzeczy samej. Choć ich prawdopodobieńtwo bywa nikłe.

> Nie rozumiem tego :( Co znaczy "wmontowałem do

Dokładnie to, że zamiast mieć partycję pod inną literką (co moge zrobić
niezależnie), mam partycję widzianą jako podkatalog. Tak tak, nie tylko
Linux umożliwia montowanie woluminów :) Cóż, NTFS jest zgodny z POSIX i
umie to również. Nie wmontujesz tak partycji FAT, ani do partycji FAT.
Można zamontować zasób na wiele literek, czyli zarówno na podkatalog,
jak i literkę woluminu i to niejedną.
Przykład, że nie rzucam słów na wiatr -
Dysk fizyczny http://sp5sjt.webpark.pl/vm0.png
Istniejący w min zwykły katalog http://sp5sjt.webpark.pl/vm.png
Wolumin zamontowany jako podkatalog http://sp5sjt.webpark.pl/vm1.png
i jego właściwości http://sp5sjt.webpark.pl/vm2.png

> Celem jest roszada wielości 2 partycji, lub 3, bez różnicy, ale
> powiedzmy że 2 bo tyle mam :) (oprócz ukrytej systemowej).
>
> Moją użytkową chciałbym zwiększyć o np 30GB (bo tam sobie leży i
> kwiczy i patyną zachodzi) kosztem systemowej. I w takiej sytuacji, jak
> odnieść się do tego co napisałeś wyżej?

Mimo wszystko, nie zacieśniałbym zbytnio miejsca systemowi. Niech ma
przynajmniej drugie tyle, co zajmuje.

> No mam multimedia na osobnej partycji. Tylko nie kapuje co znaczy
> "wmontować je w układ katalogów"

Zrobić tak, żeby zamiast pod osobną literką, zasób był widziany jak
jeden z podkatalogów. Mozliwość montowania jako podkatalog i pod literką
jest wzajemnie niezależna i można mieć obie, jak się chce, ale ja nie
chciałem. Dotychczasowy zasób miałem siedzący w katalogu C:\MEDIA (z
podkatalogami), wypreparowałem wszystko co siedzi w tym katalogu na
osobną partycję, zostawiłem pusty C:\MEDIA, z Menedżera dysków zabrałem
partycji literkę i wskazalem, że odtąd będzie siedzieć jako zamontowany
zasób, w katalogu C:\MEDIA. Czy coś sie zmieniło dla programów P2P? nic,
absolutnie nic. Jedynie dla narzędziówki widzą to jako osobną partycję.
Masz w linkach wyżej, jak to wygląda, zrzut panelu z właściwiściami.

Acha, jeszcze dwa obrazki:
Tak to widzi menedzer dysków http://sp5sjt.webpark.pl/vm3.png
i spod niego ekranik "zmień literę dysku i ścieżki"
http://sp5sjt.webpark.pl/vm4.png

--
((*))
((+))