Re: czynniki sprzyjające fragmentacji

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 31 May 2010 - 16:27:56 MET DST

Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości
news:htuu15$8ob$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-05-30 22:06, 1634Racine pisze:

>Przy tak pojemnych obecnie dyskach defragmentacja nie jest potrzebna.
>No chyba, że Ty masz jakiś małopojemny, przestarzały dysk.

A ta znowu swoje ;)

Możesz mnie, nieukowi jednemu, wytłumaczyć prostymi słowami, co ma pojemność
dysku do konieczności wykonywania defragmentacji?

Nie należy wykonywać defragmentacji na dyskach SSD, ze względu na:
a/ brak elementów mechanicznych - szybszy dostęp
b/ ograniczona ilość cyklów zapisu w komórce pamięci

Do wątkotwórcy:

1/
szybkość defragmentacji częściowo zależy od stopnia zapełnienia dysku. Jeśli
miejsca jest mniej, niż możliwość równoczesnej relokacji sektorów, to
defragmentacja będzie trwać dłużej.

2/
w przypadku NTFS jest więcej atrybutów plików. W związku z tym
defragmentacja na FAT powinna trwać krócej.

--
Pozdrawiam.
Adam