Szukam antywirusa i zapory na słabą konfigurację

Autor: DK <amidar_at_gazeta.pl>
Data: Tue 25 May 2010 - 11:16:34 MET DST

Witam.

Znajomy podrzucił mi mocno starawy komputer do reinstalacji systemu.
Komputer był odkupiony (za grosze) od jakiejś firmy likwidującej stary
sprzęt. Problem polega na tym że o rozbudowie nie ma szans więc moje
nagabywanie o więcej pamięci na niewiele się zdadzą. Poza tym komp ma
głównie być używany na potrzeby internetu WWW, GG itp.

Konfiguracja tego wynalazku:
Duron 800MHz
256MB RAM
Dysk ok 20GB
GeForce MX 4

W komplecie jest Windows XP HE.
Problem polega na tym że już dla tego systemu z zainstalowanym SP2 lub
SP3 jest zdecydowanie za mało pamięci. Na necie widziałem jakieś
okrojone wersje Win XP z opisu wynika że powinny sobie dać radę na tym
sprzęcie.
Pozostaje jeszcze problem programu antywirusowego o minimalnych
wymaganiach pamięciowych, to samo dotyczy zapory (pewnie zostawię tą
wbudowana w windowsa). Myślałem też o jakimś anty spyware ale większość
  potrzebuje zdecydowanie wiÄ™cej pamiÄ™ci (patrz SpyBot, Ad-Aware) itp.
W rachubÄ™ nie wchodzi zmiana systemu na 95/98/Me itp. Musi na nim
pozostać Windows XP. najlepiej gdyby to bym HE.

Proszę o sugestie co na nim zainstalować ?