Re: 2003 server 32 na 64 [cross ignored]

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 19 May 2010 - 21:21:04 MET DST

Dnia Wed, 19 May 2010 12:41:14 -0400, rs napisał(a):

> potrzebuje postawic server na windowsie. mam jeszcze pare licencji na
> 2003 server 32, ale maszyna, na ktorej to ma byc zainstalowane jest
> 64bitowa. na razie kupno nowej licencji nie wchodzi w rachube.
> czy warto instalowac system 32bity na sprzecie 64bity?

Od dawna już wszystkie maszyny fizycznie są 64-bitowe :-). A co do
wyboru wersji systemu - jeśli na tym serwerku ma działać oprogramowanie
32-bitowe, to instalacja systemu x64 nie da Ci żadnych korzyści. No może
jedną - będziesz mógł efektywnie* wykorzystać pamięć > granicy 4 GB.

> predkosc swietlna tego systemu nie bedzie specjalnie wymagana, ale
> zastanawiam sie czy system nie bedzie mial jakis klopotow. czy moze
> jednak molestowac szefostwo o wyskubanie troche grosza na nowa
> licencje servera 64bity. <rs>

Więcej kłopotów przewiduję przy instalacji x64. Braki w sterownikach,
brak obsługi programów 16-bitowych, niepełna kompatybilność z
oprogramowaniem 32-bit, etc...

* tryb PAE trudno nazwać efektywną obsługą RAM.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/