Re: Pytanie o dyski.

Autor: Sepia <a_at_a.a>
Data: Thu 13 May 2010 - 00:12:01 MET DST

Raczej należy rozważyć konfigurację z zastosowaniem 2 lub 4 dysków w RAIDzie
"prędkościowym".

Efekty sa niesamowite.

Ewentualne awarie - a więc tzw. utrata danych - są (w praktyce) równie
prawdopodobne awarii dysku pojedyńczego.

Np. 1 dysk na system operacyjny, RAID prędkosciowy na dane, może jeszcze
jakiś mały na SWAP - ale niekoniecznie - bo duużu RAMu załatwi "pozostałe
wszystko". Dyski są tanie, lepiej zastosować bardziej trwałe niż szybkie. W
takiej konfiguracji nie będą wysilone, tylko się kręcą. Pozostaje jeszcze do
rozważenia kwestia poboru prądu, czyli wydajności zasilacza(y).