Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 06 May 2010 - 23:12:33 MET DST

Dnia Thu, 6 May 2010 21:23:55 +0200, marfi napisał(a):

> Oczywiście, że się odważyłem - przecież pisałem, że u mnie działa.
> Używam dwóch (przemiennie) dysków (sata/usb) na backup z kieszeniami SATA
> i wsuwam dysk do kieszeni w razie potrzeby - po podłaczeniu i przed
> odłączeniem dysku używam polecenia "mountvol".

A i tu jest pies pogrzebany :-) Tego nie dopowiedziałeś. Cały wątek jest o
tym jak wyjąć i włożyć dysk pod Windows aby nie zniszczyć czegoś. Gdybym
posłuchał Twojej rady jeden wątek wyżej - zniszczyłbym sprzęt lub dane.

W międzyczasie Nadir pokazał mi metodę bardziej "wizualną". A po drugie
odkryłem też dlaczego nie było u mnie opcji odłączania dysku - nizej
pisałem o tym ale powtórzę. Utworzenie macierzy dysków blokuje opcję
odłączania innych dysków w obrębie tego samego kontrolera. Wobec tego
podłączyłem kieszeń do SATA3 (drugi kontroler) i teraz wystarczy włożyć
dysk i widzę go w systemie. Pojawiła się nowa opcja odłączania dysku - po
jej użyciu bezpiecznie usuwam dysk. I o to chodziło.