Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 06 May 2010 - 16:42:03 MET DST

Dnia Wed, 5 May 2010 20:51:56 +0200, marfi napisał(a):

> RTFM. Strona 51 i 53 masz napisane, że jest możliwe i w jakim trybie...

Z tego wynika tyle co sam na wstępie napisałem, że SATA umożliwia
hipotetycznie hot-plugowanie. Zobacz sam, strona 51:

Configures the SATA controllers to AHCI mode. Advanced Host Controller
Interface (AHCI) is an interface specification that allows the storage
driver to enable advanced Serial ATA features such as Native Command
Queuing and hot plug.

Czy na tej podstawie odważyłbyś się wyciągnąć jakąkolwiek wtyczkę z dysku w
trakcie gdy komputer pracuje? Bo ja nie...

AHCI teraz ma chyba każda płyta główna. To kompletnie niczego nie oznacza
poza m.in. potencjalną możliwością odłączania dysków. Mogę się założyć, że
gdy zaczniesz wysyłać np. 1GB plik na taki dysk i w trakcie wyjmiesz mu
wtyczkę, bo w instrukcji do płyty napisano, że AHCI daje taką możliwość, to
narobisz diabła. Tak więc można spokojnie przyjąć, ze w instrukcji do płyty
kompletnie nic nie jest napisane jak odłączać dyski.