Re: W7 - pytanie o zasady nawigacji po systemie.

Autor: Wojciech \ <spook_at_op.pl>
Data: Tue 04 May 2010 - 13:41:53 MET DST

Dnia 03-05-2010 o 23:59:27 Marek <brak@email.com> napisał(a):

> Witam,
>
> Przeszedłem właśnie z XP na W7 i nieco się gubię. Nie rozumiem tego co na
> dysku C się dzieje. Poniżej parę takich sytuacji. Będę wdzięczny za ich
> wyjaśnienie.
>
> 1. Mamy katalog "użytkownicy". Jednakże nie dostaniemy się do niego
> poprzez
> cd użytkownicy lecz poprzez cd users.
>
> W związku z tym:
>
> a) na czym polega sztuczka, że nie mogę wejść do katalogu użytkownicy,
> który jest a mogę za to wejść do katalogu users, którego nie ma?

Start | Uruchom | cmd

c:
cd users
type desktop.ini

To powinno trochę rozjaśnić sprawę. W Windows 7 można spersonalizować nie
tylko ikonę katalogu, ale też jego nazwę.

> b) dlaczego mogę wejść do katalogu użytkownicy korzystając z eksploratora
> Windows a z poziomu cd nie?

Z poziomu eksploratora Windows też wchodzisz do katalogu users. Jedyna
różnica

> 2. Jest sobie folder Documents and Settings. Wiem, że zastąpił go katalog
> Users w nowym systemie. Jednakże Documents and Settings we właściwościach
> figuruje jako folder a nie skrót do innego folderu. O co tu chodzi?
> Dlaczego nie mogę do niego wejść gdy 2x klikam?

Start | uruchom | cmd
c:
cd \
dir /a

Potem google + junction :)

A niemożność wejścia wynika zapewne z uprawnień. Ustaw się jako właścicel
tego obiektu, a potem ustaw mu odpowiednie uprawnienia. Przy czym... cała
ta odyseja nie ma specjalnego sensu. XPkowe Docs&Settings zostały w 7
umieszczone w C:\Users.

Pozdrawiam -- Spook.