Re: W7 - pytanie o zasady nawigacji po systemie.

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Tue 04 May 2010 - 12:25:47 MET DST

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1jadjkvl2u3fo$.1ippgtijx1ict$.dlg@40tude.net...
> Witam,
>
> Przeszedłem właśnie z XP na W7 i nieco się gubię. Nie rozumiem tego co na
> dysku C się dzieje. Poniżej parę takich sytuacji. Będę wdzięczny za ich
> wyjaśnienie.
>
> 1. Mamy katalog "użytkownicy". Jednakże nie dostaniemy się do niego
> poprzez
> cd użytkownicy lecz poprzez cd users.
>
> W związku z tym:
>
> a) na czym polega sztuczka, że nie mogę wejść do katalogu użytkownicy,
> który jest a mogę za to wejść do katalogu users, którego nie ma?

Folder użytkownicy to folder Users tylko pod zlokalizowaną nazwą ustawioną w
ukrytym pliku desktop.ini znajdującym się w tym folderze.

> b) dlaczego mogę wejść do katalogu użytkownicy korzystając z eksploratora
> Windows a z poziomu cd nie?

Wiersz poleceń obsługuje widzi tylko rzeczywiste nazwy folderów.

> 2. Jest sobie folder Documents and Settings. Wiem, że zastąpił go katalog
> Users w nowym systemie. Jednakże Documents and Settings we właściwościach
> figuruje jako folder a nie skrót do innego folderu. O co tu chodzi?
> Dlaczego nie mogę do niego wejść gdy 2x klikam?

Bo to jest tzw. junction wskazujące na folder Users. Nie możesz wejść bo ma
odpowiednio ustawioną listę kontroli dostępu.

> 3. Jest sobie skrót np. "send to" w konkretnym użytkowniku. We
> właściwościach to znów folder choć nim nie jest. Wyczytałem gdzieś, że aby
> dostać się do katalogu należy wpisać do explorera (i tylko do niego)
> dziwne
> zaklęcie shell:sendto. Jak to działa i dlaczego tylko w eksploratorze a
> nie
> w konsoli?

Tylko eksplorator ma zaimplementowaną obsługę urli shell:.

--
Piotr Borkowski