Re: który emulator dla Linux'a ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 18 Apr 2010 - 23:28:30 MET DST

** Uni <universis@wp.pl> wrote:

> Mam XP PL SP3. W zasadzie do bezpieczniejszego przeglądania internetu tylko -
> chciałbym zainstalować jakiś Linux i emulator do niego.

Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem w jaki sposób ma to podnieść
bezpieczeństwo. Jeżeli zależy Ci na bezpieczeństwie to raczej skoncentruj się
na zabezpieczeniu tego Windows XP.

W sumie to nie jest trudne wystarczy instalować aktualizacje, zainstalować
*dobry/płatny* pakiet bezpieczeństwa (np. NOD), nie pracować na koncie
administratora. Jak chcesz pójść dalej to są też programy odpalające
przeglądarce w tzw. piaskownicy (sandbox) tzn. monitorują przeglądarkę i zmiany
w niej wprowadzone.

Odnośnie emulatora to Ty nie szukasz emulatora tylko czegoś do wirtualizacji.

Emulator udaje (emuluje) całego peceta. Przykładem emulatora jest Bochs czy
qemu. To pozwala np. emulować peceta na zupełnie innej (nie intel)
architekturze i z reguły pełna emulacja jest przeraźliwie powolna.

Wirtualizacja nie emuluje peceta, nie udaje procesora i innych komponentów
tylko po prostu rozdziela wywołania sprzętu pomiędzy systemy hosta i gości.

Myślę, że zadowolony będziesz z Sun Virtualbox.

http://www.virtualbox.org/

> Jeśli chodzi o linux - mam na myśli Mandrivę - chyba najbardziej z linuxów
> jest "user friendly", tyle tylko że nie wiem czy instalować całą Mandrivę,
> czy też użyć wersji "liceCD" - wtedy nie potrzeba istalacji, ale bez
> emulatora się nie obędzie.

Zainstaluj, z LiveCD będzie Ci o wiele wolniej działało.