problem z DualView i nVidia

Autor: Tomek G艂owacki <t_gl_nospam_at_srakapraptaka_o2.pl.invalid>
Data: Sun 18 Apr 2010 - 12:24:54 MET DST

Witam,

Mam strasznie irytuj膮cy problem z prac膮 dwumonitorow膮 pod Win7 i nVidi膮.
M贸j podstawowy monitor, iiyama jest podpi臋ty po DVI, drugi monitor to TV
Panasonica podpi臋ty po HDMI ale za po艣rednictwem amplitunera Yamahy
(jest opcja HDMI passthrough nawet jak ampli jest wy艂膮czony, to obraz
przez niego przelatuje na telewizor).

Efekt jest nast臋puj膮cy:
- monitor iiyama jest jako "2" w panelu zmiany rozdzielczo艣ci, z
gwiazdk膮 czyli jak mniemam primary.
- monitor Panasonic jest jako "1" ale jako secondary.
- nie mog臋 zalogowa膰 si臋 do Windows贸w jak odpal臋 komputer, bo mam czarny
przygaszony ekran na iiyamie ze wska藕nikiem. Je艣li jednak W艁膭CZ臉
Panasonica to obraz wraca mi na iiyam臋. W艂膮czenie nie musi nast膮pi膰 na
wej艣cie to, do kt贸rego jest podpi臋te HDMI z komputera, po prostu
w艂膮czenie TV samo z siebie za艂atwia spraw臋 ;)

- wy艂膮czenie TV Panasonika czy amplitunera powoduje prze艂膮czenie si臋
monitor贸w primary/secondary i wtedy okno logowania oraz wszystkie ikony
z paskiem przeskakuj膮 mi na Panasonika, kt贸ry jest wy艂膮czony :) Wi臋c
widz臋 na iiyamie tylko t艂o pulpitu a ca艂a reszta jest na TV kt贸ry nie
dzia艂a w tym momencie.

Podsumowuj膮c - jak do cholery zrobi膰 tak, 偶eby Windows/stery nVidii nie
wykrywa艂y na si艂臋 od艂膮czania/pod艂膮czania monitor贸w i nie prze艂膮cza艂y
monitor贸w? Ja chc臋 偶eby iiyama ZAWSZE by艂a primary i zawsze na niej by艂
obraz niezale偶nie od tego, co si臋 stanie na drugim wyj艣ciu (HDMI).
Chcia艂bym wy艂膮czy膰 mechanizm "plug and play" dla monitor贸w, bo dzia艂a
bez sensu.

Tak mia艂em w Windowsach XP i bez problemu to dzia艂a艂o - po prostu zawsze
primary by艂 primary, a seconary m贸g艂 by膰 w dowolnym stanie i nic si臋 z
tym nie dzia艂o.

Pozdrawiam,
Tomek