Re: jak sie skutecznie pozbyc paska bocznego w viscie?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.wpkg.org>
Data: Sat 17 Apr 2010 - 16:08:34 MET DST

Am 17.04.2010 15:39, Radosław Sokół wrote:

> Nie, bo taka operacja nie ma sensu i w Linuksie też jest nie-
> możliwa. I od razu prewencyjnie: to, że "rm program" powoduje
> zniknięcie pozycji z katalogu nie oznacza, że plik programu
> został skasowany!

Mozna sobie zadac pytanie: czym dla uzytkownika jest plik?

Czy:

dir C:\programy\plik.exe: No such file or directory

to dla uzytkownika istniejacy plik?

Tak, fizycznie istnieje on sobie gdzies w systemie plikow (i mozna go w
dalszym ciagu odczytac np. poprzez /proc) - jednak z punktu widzenia
uzytkownika i systemu roznica jest kolosalna (np. mozna zrobic upgrade
programow w uzyciu bez restartu komputera; fajnie byloby tez miec
mozliwosc skasowania uruchomionego robalstwa bez sciagania cudownych
narzedzi, szczegolnie jak robalstwo rozpieprzy windowsowe TCPIP, i nie
ma jak sciagnac cudownych narzedzi...).

> Użyć funkcji fcntl() i zablokować możliwość odczytu na całej
> długości pliku? :)

OIDP, nie zapobiegnie to np. unlink (choc moze mam skleroze).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org