Re: Readyboost w Windows 7

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 15 Apr 2010 - 19:36:35 MET DST

Proces Robert Winkler <winkel@NOSPAMpoczta.fm> zwrócił błąd:

> Przepraszam że się wtrącam w waszą rozmowę,
> ale nie mylisz przypadkiem ReadyBoost z ReadyDrive ?
>
> ReadyDrive to mechanizm cachowania odwołan do dysku
> korzystający z pamieci flash, stosowany z hybrydowymi dyskami twardymi
> albo też z rozwiązań typu Intel Turbo Memory.
>
> ReadyBoost to mechanizm wykorzystujący pendrive
> do przechowywania skompresowanej i zaszyfrowanej kopii pliku wymiany (swap
> file)
> Nie ma żadnej możliwości aby ReadyBoost przyspieszał jakiekolwiek inne
> operacje
> poza dostępem do pamięci wirtualnej.

Myślę o tym mechanizmie, który ma ładować do kaszy na flaszce nie plik
wymiany, ale najczęściej używane programy oraz części systemu
operacyjnego. Szczerze mówiąc uważałem że jego nazwa to ReadyBoost, i
tak jest on nazywany przez użytkowników kiedy chwalą się czy i o ile im
system przyspieszył (być może błędnie). Jeśli ten mechanizm to
ReadyDrive (jakoś nie kojarzę tej nazwy) to właśnie o to chodzi. W moim
windowsie jest taka zakładka jak ReadyBoost, i tam jest napisane że
wykorzystuje on część dysku (jako przykład napisali USB, ale może być
każdy flasz) do przyspieszenia operacji systemu. Zakładkę można zobaczyć
np. po włożeniu flaszki jeśli włączony jest Autoplay.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8