Re: hosts porzekierowanie

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 31 Mar 2010 - 00:19:24 MET DST

Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1joub9uix7b6l$.ys25btlmir5n$.dlg@40tude.net...
> wpis w hosts: 212.77.100.101 www.jakas_strona.pl
> spowoduje, że przeglądarka po wipsaniu wwww.jakas_strona.pl trafi na
> strony
> wirtualnej polski.
>
> Jak zrobić, by trafiła na spreparowaną stronkę, najlepiej zapisana
> lokalnie
> na dysku komnputera lub na jakims darmowym serwerze ?
> na onecie to byłoby IP strony www.cos_tam.republika.pl ale to iP
> wskazuje
> na republika.pl a nie moją stronke....

Niektóre serwery identyfikują wołaną stronę po nazwie domenowej.

> PS. To ma być mały kawał na 1 kwietnia.

Jeśli trafisz na taki, to bez dodatkowego wysiłku nici z żartu... Musisz
zrobić tak, że wołany adres "oryginalny" w locie zostanie podmieniony na
odpowiedni domenowy.
Zobacz sobie... zwłaszcza przy darmowych stronach wiele ich wisi na
jednym IP. Strony Onetu na to wskazują - na nich żart nie wypali. Nawet,
jak wykierujesz żart do zamierzonego serwera, w chwili, gdy dostanie on
wywołanie strony której nie hostuje, zwróci błąd o nieistnieniu strony,
albo błąd, że dostęp zabroniony.
Potrzebowałem kiedyś podobnej sprawy co Ty, przetrenowałem to dość mocno
i nic z tego. 99.9999%, że Ci się w ten sposób nie uda.

Natomiast dość prosto jest zrobić tak, że odpalisz lokalnie jakiś prosty
serwerek WWW, wrzucisz tę spreparowaną stronkę, oraz w pliku hosts
zrobisz wpis:
127.0.0.1 www.jakas_strona.pl
Serwerowi odetniesz dostęp z zewnątrz (skoro ma to działać lokalnie) na
ogniomurku, coby ktoś niepowołany nie podłapał żartu.
Serwerów WWW darmowych, czy nawet triali, multum w necie...
Może się kłócić ze Skype, nasłuchującym na porcie 80, wystarczy ten
nasłuch Skype wyłączyć na czas żartu (potem włączyć). Nie mam jak tego
teraz sprawdzić, bo w wykazie czynnych portów nie mam 80, mimo, że w
Skype mam to włączone.

--
((*))
((+))