Odczyt z dyskietki

Autor: Jacek Kuklinski <jacekluk_at_nie.poczta.onet.pl>
Data: Sun 28 Mar 2010 - 17:58:21 MET DST

Kiedy skopiuje coś w czystym DOS-ie (6.22 - jest tam tylko taki system na
dysku) na dyskietkę, to po przyniesieniu jej do domu i próbie odczytu pod
XP, czy Win7 wyskakuje błąd, że nie znaleziono stacji dyskietek. Natomiast
jak zabootuje z dyskietki startowej Win98, to mogę ją swobodnie odczytać i
skopiować na dysk. Natomiast jak włożę dyskietkę w XP lub Win7, która nigdy
nie widziała DOSa, a była zapisywana pod XP (np. program Płatnik) to tą
dyskietkę mogę swobodnie odczytać i także każdą inną, które była używana
tylko pod XP i Win7. Kontrolery od dyskietek w men. urządzeń usuwałem, a po
restarcie system je wykrył i zainstalował. Co to może być?, wina flopa czy
dyskietek lub systemowa?

Aha, dyskietki do nagrania w czystym DOS-e używam nowe, bezpośrednio wyjęte
z pudełka bez formatowania.

--
Jacek K.