Re: Defragmentacja pliku kroniki...Czym?

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Mon 22 Mar 2010 - 23:39:41 MET

Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości
news:ho85b3$26hs$1@opal.icpnet.pl...

> Użytkownik "Araneus Diadematus" <warchlak@chlewik.pl> napisał w
> wiadomości news:4ba6ddcf$1@news.home.net.pl...
>
> Masz na myśli $Logfile?
> http://www.mydefrag.com/FAQSpecialFiles-HowDoIDefragmentCLogfile.html

Nie, akurat nie to, znam sztuczkę z chkdsk i robię ją zawsze tam, gdzie
na dysku jest mało miejsca. Nie plik dziennika, gdzie rejestrują sie
zdarzenia, tylko plik kroniki, gdzie rejestrują się, zabezpieczają
transakcje. Ten plik mam rozrzucony na pierdylion kawałków, ale jeśli
chodzi o to, by owe kawałki były jak najbliżej miejsc docelowych, to
niech zostaną jak są. To jest plik-strumień, a jego ścieżka to
C:\$Extend\$UsnJrnl:$J:$DATA. Nie sprawdzałem, jak to się ma do
pliku-rodzica.
O, udało mi się zobaczyć, ile zajmuje i ile ma fragmentów - ma 551
fragmentów, najwięcej ze wszystkich plików w systemie, oraz 81920 bloków
(clusters) a 4096 B, co jasne jest, że daje 335.544.320 bajtów.
O ile objętość pliku to dla mnie praktycznie żaden problem, to jego
porozrzucanie już trochę mnie zastanawia. Ale póki chodzi, to moje
drążenie jest raczej z ciekawości, niż z konieczności. Mogę też
skorzystać z komendy fsutil usn deletejournal /d c:, ale na razie nie ma
potrzeby. W razie czego fsutil raz, fsutil z powrotem dwa i po kłopocie.
Tylko czy skasowanie kroniki było by takie najlepsze...?
Hehm... chyba zacznę dekompilować sterownik NTFS, aby się w tym połapać
:))

--
Zanim napiszesz posta w Usenecie: http://rtfm.killfile.pl
(Wszelka korespondencja masowa, przesłana na mój adres mailowy,