Re: Vista - problem z partycjonowaniem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 21 Mar 2010 - 17:36:26 MET

Dnia Sun, 21 Mar 2010 11:45:54 +0100, Maciek napisał(a):

> Witam,
>
> Mam problem z ustawieniem drugiej partycji pod Vista. Dysk 300 GB, zajęte 70
> GB, gdy chcę zmniejszyć wolumin spod zarządzania dyskami, pokazuje mi
> maksymalny rozmiar do zmniejszenia ok 4 GB. Jaka moze być tego przyczyna?

Zapewne pod koniec tej partycji są umieszczone jakieś nieprzesuwalne
pliki. Spróbuj odpalić najpierw defrag, a potem zmniejszanie partycji
poleceniem diskpart z opcją shrink w wierszu poleceń spod środowiska
naprawczego Visty z płytki instalacyjnej. Przedtem jednakże wyłącz
usługę "Przywracanie systemu" dla tej partycji, a także usuń zachowane
punkty przywracania oraz plik wymiany i hibernacji.

A jeśli nie chcesz się w to bawić to użyj np. niezawodnego BootIt
http://www.terabyteunlimited.com albo darmowego programu
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html .

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]