Re: XP i brak litery USB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 17 Mar 2010 - 20:59:42 MET

Dnia Wed, 17 Mar 2010 12:29:46 +0100, Dominik & Co napisał(a):

> Michal Kawecki rzecze:

> Ale "wolną" w sensie w ogóle nie zajętą, czy nie zajętą przez
> dysk lokalny? Innymi słowy, jeśli Z mam jako dysk sieciowy,
> to dla pendrive XP SP3 przydzieli Y czy Z?

Kłopot w tym, że dyski sieciowe mapowane są w kontekście usera, a dyski
fizyczne - w kontekście systemu. Tak więc system przed podmontowaniem
nowego bądź już kiedyś użytego USB pena każdorazowo musiałby sprawdzać w
profilach wszystkich userów, czy któryś z nich nie zamapował sobie
"wolnej" literki. Co więcej, musiałby też to sprawdzać w drugą stronę:
czy literka, której user właśnie zamierza użyć do zamapowania dysku
sieciowego nie pokrywa się aby z literką któregoś z podmontowanych
wcześniej bądź obecnie dysków USB. Moim zdaniem jest to awykonalne,
dlatego odpowiedź jest prosta - system przydzieli napędowi USB literkę
nie zajętą przez żaden z dysków lokalnych, ignorując ewentualne
przypisania literek do dysków sieciowych istniejące w userlandzie.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/