Re: Bitlocker w Win7

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 10 Mar 2010 - 16:41:31 MET

In news:hn7nh5$suf$1@portraits.wsisiz.edu.pl,
*Tomek GÅ‚owacki* <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> typed:
> Witam serdecznie,
>
> Na komputerze z TPM 1.2 założyłem Bitlockera na partycję systemową.
> Wszystko ok, ale teraz pytanie - jak to zdjąć? :) Da się odszyfrować
> dysk zabezpieczony Bitlockerem?
>
> Trucryptem taka sztuka siÄ™ udaje.
>
> Pozdr,
> Tomek

Z helpa:
Odzyskiwanie dostępu do komputera zablokowanego przez szyfrowanie dysków
funkcjÄ… BitLocker

Jeśli dysk, na którym jest zainstalowany system Windows (dysk systemu
operacyjnego), jest zaszyfrowany przy użyciu szyfrowania dysków funkcją
BitLocker, może zostać zablokowany przez funkcję BitLocker i wymagać
zastosowania klucza odzyskiwania w następujących sytuacjach:

Komputer działa, ale funkcja BitLocker wykryła zagrożenie bezpieczeństwa
podczas uruchomienia.

Komputer działa, ale klucz uruchomienia lub osobisty numer identyfikacyjny
funkcji BitLocker został utracony albo klucz uruchomienia został uszkodzony.

Komputer nie działa (na przykład z powodu problemów z zasilaniem), a dysk
twardy został przeniesiony do innego komputera.

Aby odblokować dysk i odzyskać dostęp do plików, potrzebny jest klucz
odzyskiwania funkcji BitLocker.

Aby odblokować dysk systemu operacyjnego, gdy oryginalny komputer działa
Funkcja BitLocker przerwie proces uruchamiania komputera i wyświetli
komunikat informujący, że dysk systemowy jest zablokowany. Znajdź klucz
odzyskiwania funkcji BitLocker, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami
wyświetlanymi na ekranie.

Aby odblokować dysk systemu operacyjnego po przeniesieniu go do innego
komputera
Przed wyjęciem dysku z niedziałającego komputera sprawdź komputer, w którym
dysk zostanie zainstalowany. Musi on działać pod kontrolą systemu Windows 7
i mieć dostępną funkcję BitLocker, nawet jeśli nie została ona włączona.

Zamknij oba komputery.

Wyjmij dysk z niedziałającego komputera i zainstaluj go w drugim.

Uruchom komputer z dyskiem twardym i zaloguj siÄ™.

Kliknij, aby otworzyć aplet Szyfrowanie dysków funkcją BitLocker.

Przeniesiony dysk będzie oznaczony na liście dysków jako Dysk zablokowany.

Kliknij przycisk Odblokuj dysk, (Panel sterowania\Wszystkie elementy Panelu
sterowania\Szyfrowanie dysków funkcją BitLocker) a następnie postępuj
zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Jeśli zostanie wyświetlony
monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub potwierdź.

Uwagi
Jeśli komputer należy do domeny, niektóre funkcje i ustawienia funkcji
BitLocker mogą być pod kontrolą administratora systemu.

Oprogramowanie oferujące technologie pomocnicze, które działa w systemie
Windows, takie jak oprogramowanie do odczytywania zawartości ekranu, nie
może odczytywać zawartości ekranów startowych funkcji BitLocker, ponieważ są
one wyświetlane podczas uruchamiania systemu BIOS i przed uruchomieniem
systemu Windows. Dotyczy to ekranów używanych do wpisywania osobistego
numeru identyfikacyjnego lub klucza odzyskiwania, a także wszelkich
komunikatów o błędach dotyczących funkcji BitLocker.