Re: problem z udostępnianiem drukarki

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 09 Mar 2010 - 23:02:06 MET

Dnia Tue, 9 Mar 2010 01:19:39 -0800 (PST), MarkPunk napisał(a):

> prosta sieć
>
> serwerem XP Pro SP3 - wszystkie aktualizacje
> program antywirusowy
>
> komp działa 24h, wyłączany tylko po aktualizacjach
>
> podłączona drukarka do USB HP J5700
>
> włączone proste udostępnianie
> drukarka udostępniona jako HP_J5700
>
> działa kilka dni po czym bez wyraźnego powodu przestaje być
> udostępniona

Znaczy, nie widać jej na liście net share? Sprawdź, czy działa usługa
Server, ewentualnie ją zrestartuj.

> muszę ponownie logować się na konto admina i ponownie ją udostępniać
>
> jest to dość kłopotliwe bo nie zawsze mogę to zrobić od razu a
> użytkownicy nie mogą w tym czasie drukować

Ilu?

> nigdy nie miałem takich problemów więc nawet nie wiem gdzie zacząć

Podejrzewam, że z jakiegoś powodu przestaje działać rozpoznawanie nazw.
Zamapuj ją ręcznie u użytkowników z użyciem adresu IP serwera a nie jego
nazwy poleceniem net use.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/