Re: samousypianie Visty?

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 09 Mar 2010 - 03:54:24 MET

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości
news:1g8pn9zjsg2rh.py1lm6cghi0r.dlg@40tude.net...

> Mój XP SP3 Pro ma podobne objawy, ale hibernuje się po dłuższym
> czasie,
> kilku minutach (nie liczyłem ilu). I też nie wiem co z tym fantem
> zrobić.

Ja tak sie zastanawiam, czy to nie jest po prostu dziura w systemie,
która działa tak, że komputer, który ma ustawione usypianie po iluś-tam
jednostkach czasu, wybudzony z hibernacji i nie ruszany, stwierdza, że
od ostatniej aktywności (którym było np. poruszenie myszki przy
hibernowaniu, a nie po) mineło więcej czasu, niż jest wyznaczone dla
autouśnięcia, więc system się usypia. Natomiast poruszenie myszą
resetuje ten czas i komputer nie usypia. Przypuszczam, że pomogło by,
gdyby do monitorowania aktywności dołączyć monitorowanie dysku (to chyba
w BIOSie, nie macałem systemu w tym temacie, nigdy nie było to
potrzebne). Dysk przy odhibernowaniu pracuje, więc byłby uwzględniony
przy resetowaniu czasu do uśnięcia. Obawiam się tylko problemów z
autouśnieciem, gdyż dysk co chwile na mały momencik pracuje (możemy
nawet nie przyuważyć mignięcia kontrolki), co monitorowane wybudzało by
komputer nie pozwalając zasnąć...
Tak ja to na chłopski rozum widzę... bo Vistę macałem w sumie może przez
godzinę... Bardziej bym w XP coś powiedział.
Może nabajczyłem... ale może też zainspirowałem w kierunku znalezienia
przyczyny? Zdarzalo się.

--
Zanim napiszesz posta w Usenecie: http://rtfm.killfile.pl
(Wszelka korespondencja masowa, przesłana na mój adres mailowy,