Re: Firewall w Windows 2008 i 7

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 14:13:00 MET

*Andrzej W.* pisze:

> Zastanawiam się, czy firewall dołączony przez MS do tych systemów można
> już uznać za rozwiązanie dojrzałe i zrezygnować z używania innych
> firewalli programowych?
> Macie jakieś doświadczenia i przemyślenia w tym zakresie?
> Szczególnie jeśli chodzi o laptopy, które sporadycznie są używane w
> sieciach publicznych.
> Oczywiście każda maszyna ma zainstalowanego antywirusa.

Ponad dwa lata na Viście i teraz trzy miesiące na 7-ce z wyłącznie
systemowym firewallem z jego ustawieniami domyślnymi bez *żadnej* infekcji
ani innych niespodzianek pochodzących z zewnątrz to będzie dobre
doświadczenie i przemyślenie?
Tyle, że mój "profil użytkownika Windows" jest chyba nieco inny niż
przeciętna. Przynajmniej patrząc na to z czym borykają się ludzie piszący
o tym w usenecie i na forach internetowych :-). Nie szukam i nie ściągam z
netu żadnych cracków ani seriali, ogólnie - uważam co i gdzie klikam. No i
po za tym (albo - no i co ważniejsze) od lat koto użytkownika z
ograniczeniami plus włączone UAC.

A ściśle w temacie wątku - firewall z Visty i 7 jest IMO na tyle dobry i
sprawnie działający, że nie ma potrzeby zastępowania go czymś innym. O ile
oczywiście ktoś nie ma paranoi i potrzeby śledzenia każdej dll-ki i exe-ka
w systemie i akceptowania każdego pojedynczego pakietu wchodzącego i
wychodzącego do systemu :-).
Dla wielu użytkowników to po prostu najlepsze rozwiązanie. Działa, nie
zadaje trudnych pytań i nie wymaga żadnej wiedzy na temat filtrowania,
blokowania i procesów (programów) łączących się z netem.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]