Dziwne problemy z aktywacją WinXP

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Wed 17 Feb 2010 - 13:02:10 MET

Witam,

Miałem dziwną sytuację. Znajomy przyniósł mi swojego peceta w celu re-instalcji
XP. Kupił go w 2004 r. - wraz z Windows XP Pro OEM. Na blasze naklejka, na niej
kod seryjny.

Instaluję "na czysto", dochodzę do momentu wpisania kodu - wpisuję - resecik
i... Niespodzianka! Wyskakuje pierwszy ekran logowania do systemu z komunikatem,
że aby się zalogować (czyli w ogóle odpalić Windows po raz pierwszy) - to system
musi być aktywowany! Żadne tam 30 dni na aktywację - teraz albo spadaj! Pierwszy
raz się z czymś takim spotkałem.

No to klikam na "aktywuj", ale aktywacja przez net nie powiodła się, z tego
oczywistego powodu, że komp ma nietypową kartę sieciową i bez zainstalowania
driverów sieci nie widzi. A jak je zainstalować, skoro nie mogę otworzyć
systemu, bo nie chce mnie zalogować, bo system nie aktywowany?...

No spoko - aktywacja przez telefon przecież jest. Fajne... Tylko że na ekranie,
na ktorym powinien być taki długi kod (cyfry w kilku grupach po 6) nie ma go...
Puste miejsce po prostu! Nie mam więc czego podać na infolinii, więc nie mogę
aktuwować w taki sposob.

No i poległem.

Czy ktoś wie o co chodzi i co z tym zrobić?

P.S. Nie są to problemy z legalnością. System jeszcze parę dni temu działał, był
aktywowany od lat, miał wszystkie aktualizacje (włącznie z tymi modułami do
sprawdzania legalności). A reinstalacja nie wiązała się z wymianą żadnego
sprzętu - po prostu porządki. A skończyło się płaczem :(

Dzięki,

latet