Re: Jak zainstalowac WinXP w kompie na plycie z chipsetem VIA?

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Tue 16 Feb 2010 - 21:53:08 MET

>A jak nie znajdzie sterownika to
> niech wypróbuje wszystkie dostępne cz. odchylania dla natywnej rozdziałki,
> skutek bedzie taki sam. Zadziała albo nie ale będzie pewność że nie o cz.
> odchylania tu chodzi.

Na razie ustaliłem (podłączając monitor do innych kompów), że chodzi o
częstotliwość. Jeśli da się ustawić 60 Hz to obraz jest piękny. Niestety, na tym
pierwotnym pececie o który chodzi (z Radeonem 9200) w rozdzielczości 1440x900
jest do wyboru tylko i wyłącznie 59Hz - i własnie to jest przyczyną syfu z
obrazem. Potwierdziłem to na innym kompie, gdzie do wyboru było zarowno 59 Hz
jak i 60 Hz. Przy 60 Hz obraz idealny, przy 59 Hz dokładnie taki sam rodzaj
syfu.

No to teraz problem sprowadza się do tego jak zmusić Radeona 9200 SE do pracy z
częstotliwością 60 Hz w rozdzielczości 1440x900? Sprawdziłem już kilka wersji
sterowników od ATI i w każdym przypadku jest tak samo. W tej rozdzielczości nie
ma żadnego wyboru - jest tylko 59 Hz i koniec pieśni.

P.S. Czy przy podłączeniu DVI też byłby taki problem?

latet